söndag 20 november 2011

Knoppar

Ja, nå helt tomhänt kom jag ju inte hem igår. I en liten påse från guldsmedsaffären låg två små silverknoppar avsedda för örsnibbar. Sådana köper jag med jämna mellanrum, eftersom jag alltid sliter av mig det ena i olika sammanhang. Oftast i samband med duschceremonier, det är då man hör det lilla klirret av antingen örhänget eller låset som sprätter iväg. Trots storleken på mitt badrum så hittar jag aldrig det igen.

Och är det någonting som irriterar är att gå med ett örhänge på den ena sidan, och en tom örsnibb på den andra. Lite som att gå med en kort nagel och resten långa, eller att ha avskavt nagellack på sig. Så får man ta bort det hänge som är kvar och köpa nya. Som tur är kostar silverknoppar knappt någonting, det är främst bara besväret som stör.

Det positiva är ju att varannan gång jag river av mig ett örhänge så har jag ett udda kvar som väntar sedan förra gången. Så bara varannan gång måste jag köpa nya. Praktiskt i sammanhanget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar