söndag 13 november 2011

Farsdag med kaffekalas

Har haft besök, farsdagen till ära. Pappa, mamma, bror och svägerska på kaffe stack sig in till Neristan på kaffe och nybakt kladdkaka. Med hallon och grädde.


Passade på att paja lillebrors hår litegrann. Jag har ju aldrig fått ha någon syster att fläta eller bli flätad av. Har bor till vardags i Åbo, så det är inte varje dag man har möjligheten att peta på lillebrorshår. Min bror - eller båda mina bröder - har en sådan fantastisk hårkvalitet. Tjockt, lite böjligt fluff bestående av mångamångamånga täta strån. Dessutom doftar lillebrors hår Hubba-bubba, eftersom han tydligen tvättar det med Aussie hårprodukter. Jag tog tag i en test ungefär i mitten på hans huvud, och den lilla tofsen motsvarade ungefär i mängd allt hår jag har om jag samlar ihop det i en svans. Hm.

Nu ska jag fortsätta banka på mitt worddokument. Lite träsmak, faktiskt. Har ju ändå sågat på med det typ nonstop, dag och natt sedan i onsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar