fredag 25 november 2011

Fredagstraditionen

Igen avslutades arbetsveckan på allra bästa sätt - med afterworkkaffe på Mediacafé på väg hem från jobbet. Tillsammans med bästa L, såklart. Det finns inget bättre sätt att avsluta veckan och invänta helgfiilisen! Förutom med en riktigt, riktigt rå fylla förstås. Kaffe i stora muggar på varsin sida om ett bord med tända ljus, ett diskret sorl av folket omkring, och - i alla fall ikväll - regnet som droppade mot den mörka fönsterrutan intill. Och L som stillsamt kommenterade: "Jaha, ska vi fara å klapp upp nan tå?", som förslag på vad man skulle kunna fördriva en fredagskväll med.

Det allra bästa var att jag äntligen fick blow off some steam och svära en stund åt L som satt och lyssnade. Jag svor alltså inte ÅT henne, utan svor om lite andra grejer som har tyngt min själ en tid nu, och L stämde in i svärandet, hjälpte liksom till lite. Sådant är alltid bra. Och en himla tur att det inte satt några minderåriga i närheten, för de hade i så fall fått lära sig en hel del nya kraftuttryck, eller i alla fall nya kombinationer av existerande sådana. Jag svor och tömde mig mentalt tills jag blev alldeles het och röd om kinderna, och var tvungen att gå till H&M och lugna ner mig lite sedan. Fingra på ett par toppar och känna hur hjärtat långsamt började slå i sin normala rytm igen.

Så. Fredagskaffe och välbehövligt snack (tack för att du lyssnade, L), och sedan via butiken hem. Sedan återstod bara en sak för att välkomna helgen, och det var löplänken i ett mörkt och duggande Kokkola. Som är avklarad nu, och så har jag duschat och kokat lite mat. Nu ska jag slappa som en halalslaktad kalv och bara önska TREVLIG HELG på alla som har hittat hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar