lördag 12 november 2011

De övergivna byxorna

Sorry för frånvaron. De e lite mycke nu. Jag har precis kommit hem från jobbet. Och det på en lördagskväll strax före sju. Håller på med lite skoljobb, om vi säger så, och på jobbet funkar det mycket bättre, när jag inte hittar på en massa annat strunt. Skoljobb, ja. Jag måste ta ett ryck nu, annars blir det aldrig av. Synd bara att mina ryck kommer på så konstiga tidpunkter. Alltså ungefär där vid gränsen av vad som är teoretiskt möjligt. Hm.

Nå, det som är bra med att befinna sig på kontor är att det finns folk som kan hjälpa. Igår fick jag till exempel splendid hjälp av en dataingenjör som råkade komma förbi. Kanske det kommer förbi en författare en annan dag? Som har lust att skriva lite medan jag tar en tupplur. Eller varför inte en massör? Massören vore nästan bäst!

Ikväll när jag kom hem hängde ett par svarta överdragsbyxor på min dörr, fastsatta med klädnypor och allt. Då kom jag på att jag visst hade hängt ut brallorna till vädring en dag, för att få bort en envis röklukt ur dem. När? Nå, dagen före tykydagen. Alltså 30:e oktober. Där har de dinglat i regn och rusk på vår gemensamma mattpiskningsbalkong. Antagligen fick granntanten leidon och tog in dem. I alla fall luktade de inte rök längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar