måndag 22 mars 2010

Vill du göra mig glad?

Jag skulle behöva en väggkalender. Detta påminns jag om varje gång jag står i köket, för där spretar den tomma kroken där jag hade en sådan ända tills 2009 blev 2010 och den upphörde att tjäna sitt syfte.

En kalender på väggen är himla bra. Där kan man utan ansträngning kruxa i viktiga saker och ha dem på bekvämt avstånd när man behöver kolla någonting. För mig existerar nämligen inte kårkalendern, den jag lever utifrån, under veckosluten. Varje vardag kollar jag tider, föreläsningar och terapier i kårkalendern. Där står också andra viktiga saker, typ läkartider och födelsedagar. Råkar någon fylla år på en söndag så upptäcker jag det tidigast på måndag.

Kommer aldrig ihåg att köpa en väggkalender när jag är i butiken. Det är bara just där i köket när jag ska kolla ett datum jag jämt upptäcker att kalenderplatsen är tom. Dessutom vet jag ju att normala familjer får flera kalendrar i året, som reklam eller via arbetsplatsen, eller också delas de ut här och där. Jag hör inte till någon sådan samhällsgrupp som man öser kalendrar över.

Vill du göra mig glad och kanske få några pluspoäng inför himmelriket? Skicka hit en överlopps kalender, vetja! Jag kan utlova ett skojigt vykort eller någonting som tack. Kanske någon karamell eller annat trevligt.

5 kommentarer:

  1. Klart jag vill göra dig glad! Men tyvärr så har int vi na extra almanacko... :( MEN, jag kan sjung en trudelutt åt de för att göra de glad....

    Hrmhrmhrm... La-la-la-la-la-laaa. Mi-mi-mi-mi-mi-miiii.....

    "Jag eeelskar Maaa-jah min maaa-jah, min pitska rajah!"

    SvaraRadera
  2. tyvärr, vi har inte ens en egen i år!

    SvaraRadera
  3. Emma >> Ja bleiv minst lika glad för sången! Får man önsk? Kan du ta na me Rammstein?:)

    Alegni >> Det är okej! Men en sång kan du väl klämma i med, som föregående talare?;)

    SvaraRadera
  4. okej då:

    "Kåta Maja"

    Och om det skulle komma en friare till mig
    som jag tror att han gör
    för han har gjort så en gång förr
    Så inte får han komma in på kammarn till mig
    Det lovar jag min mamma, och så dig, bara dig

    Men om han skulle komma in på kammarn till mig
    som jag tror att han gör
    för han har gjort så en gång förr
    Så inte får han komma under kjorteln på mig
    Det lovar jag min mamma, och så dig, bara dig

    Men om han skulle komma under kjorteln på mig
    som jag tror att han gör
    för han har gjort så en gång förr
    Så inte får han ta på kussimurran på mig
    Det lovar jag min mamma, och så dig, bara dig

    Men om han skulle ta på kussimurran på mig
    som jag tror att han gör
    för han har gjort så en gång förr
    Så inte får han sticka Sturske Laban i mig
    Det lovar jag min mamma, och så dig, bara dig

    Och om han skulle sticka Sturske Laban i mig
    som jag tror att han gör
    för han har gjort så en gång förr
    Så inte får han göra några flickebarn med mig
    Det lovar jag min mamma, och så dig, bara dig

    Men om han skulle göra ett flickebarn med mig
    som jag tror att han gör
    för han har gjort så en gång förr
    Så inte får hon bli nån 25-örestjej
    Det lovar jag min mamma, och så dig, bara dig

    Men om det skulle bli en 25-örestjej
    som jag tror att det blir
    för det har blitt så en gång förr
    Så inte får hon heta Kåta Maja efter mig
    Det lovar jag min mamma, och så dig, bara dig


    tack och förlåt ;)

    SvaraRadera
  5. Och SOM hon klämde i!:D :D Tack för den, alegni:D

    SvaraRadera