lördag 13 mars 2010

Gurka


Sven har lärt sig att utan problem öppna kylskåpsdörren. Till följd av detta fann jag den här lappen uppsatt med magneter när jag kom till Öja senaste gång. Jag trodde först att det var en läppä, men en kväll när jag kokade kaffe lade sig Svedu på golvet och petade försiktigt upp svalskåpsdörren på kylen, ställde sig på baktassarna och strääääääckte sig till översta hyllan. Fick efter envist arbete fatt på gurkan och drog ut den på golvet. Sedan lade han sig på mattan för att tugga på och kramas med grönsaken. Sven eeelskar gurka.

5 kommentarer:

  1. haha. när jag var i tonåren hade vi en katt som älskade gurka och tomat. en gång köpte vi en fem kilos låda nästan mogna tomater från ett växthus. när vi kom hem slängde mamma lådan tillfälligt under sängen eftersom hon inte hann tänka ut någon annan förvaringsplats för tomaterna just då. det borde hon inte ha gjort, för redan följande dag hade misse varit och tuggat på nästan varendaste en av tomaterna i lådan...

    SvaraRadera
  2. alltså vad är det med katter o gurka?! Sådär e våran sessa också. Hon öppnar dock inte svalskåpsdörren (bara sovkammardörren) men om man har svalskåpsdörren öppen så det första hon gör är drar ut gurkan och som du skriver, ligger o kramas med den, eventullet gnagar lite på ändan :) //Bodö

    SvaraRadera
  3. alegni >> Kanske ni hade en vege-katt?:) Det gäller att minnas vad man kan lämna framme och vad man bör gömma undan. Här i huset är det då gurka och läderskor...

    Bodö >> Ja, ingen aning. Min mor brukar tycka att gurka luktar fisk (!), så kanske katten tycker likadant? Hur som helst är gurka en hit:)

    SvaraRadera
  4. Nä alltså, man blir ju helt kär i er Sven! Vilken liten filur! Ogillar du fortfarande katter? ;)

    SvaraRadera
  5. Astrid, jag ogillar katter som fenomen. Dock gillar jag Sven, som är mera en familjemedlem än ett katt;)

    SvaraRadera