måndag 29 mars 2010

Produktiv. Pro-duk-tiv sa jag!

Efter allt detta sovande måste jag ha bunkrat upp med en del energi, för idag har varit en effektiv och produktiv dag. Jag har ringt ett flertal Viktiga Samtal, mailat Viktiga Mail och så där annars fått gjort lite smått och gott.

Och! Jag har med ganska lite ansträngning producerat två sidor till på gradun. Två sidor. Mmm... säg att jag är duktig nu någon, så har jag en liten karamell att suga på en liten stund i alla fall. Handledaren som för tillfället är utomlands mailade och frågade barskt hur det ligger till med gradun, och jag kunde käckt svara att det går finfint. Nästan så jag gjorde honnör framför dataskärmen när jag klickade iväg svaret. Ajaj, kapten!

Så alla ni som ser mig hasa runt till synes utan mål uppe i logopedin - jag gör nog saker också. Jag måste bara med jämna mellanrum sträcka på benen, koka mera kaffe, slösurfa och prata lite onödigheter.

Idag slog jag ner punkttangenten kring femsnåret och cyklade iväg till Yliopistos bibliotek för att hämta en bok. Den uppmärksamme läsaren minns kanske att jag gjorde ett försök redan för några veckor sedan, men gav upp då det blev mörkt och temperaturen sjönk till runt -18 och jag ännu inte hade hittat rätt byggnad. Mina tänder skallrade till sist så högljutt att jag inte hörde mig själv tänka mera. Idag gick det betydligt bättre. Jag hittade rätt byggnad, rätt sal, rätt hylla och gick i princip rakt in i rätt bok. Fullträff.

Eftersom det var fråga om ett så kallat one-night-stand (nattlån, för den trögtänkta...) och boken var tunn stack jag iväg till Karhukopio för att kopsa det jag behövde. Stod där och nynnade för mig själv och kopierade en stund och trampade sedan hem. Ah - en bra dag. En dag då saker blir gjorda.

Kvällen avslutades med lite skrotlyft i allsköns ro. Kvällskaffet intas för närvarande, och det smakar mumma!

3 kommentarer:

  1. Tu er dukti! *dunkar de i ryggen som en rikti karlakarl*

    Å analyskaffi SKU verkligen vara på sin plats, men utan barn och man (konstatera ida att allt va naaleis "sexiari" tå man sa sambo...)

    SvaraRadera
  2. Ääh, vasaatan..! *dunkar ytterst manligt tibaka* (bruk int karan göra ungifär söis?)

    Ja e mee på analyskaffi närhelst tillfälle bjuds!

    SvaraRadera
  3. du är så produktiv så jag blir nästan svettig. vem som helst skulle vara stolt över dig en sådan här dag! (sträcker ut tungan - vilken färg har den?)
    nä, på riktigt, du är nog duktig. jag vet hur lätt det är att skjuta upp saker och ting, så sådana här dagar får man verkligen dunka sig själv i ryggen (om ingen annan finns tillhands att göra det)!

    SvaraRadera