tisdag 16 mars 2010

Seminarum

Sitter och fördriver tid i skolan, fram till seminariet som börjar 17.15. Hur länge det håller på vet nog inte ens Gud fader själv. Förhoppningsvis ska man väl hinna hem till 4D. Inte för att jag vet vad som kommer ikväll, eller ens har tänkt titta - men poängen är att 4D-programmen (en dokumentärserie på Nelonen) börjar klockan 22.

Har vi inte slutat "seminera" innan dess kommer jag att resa mig upp och ursäkta mig med att jag måste gå hem och titta på trebenta pensionärer, pojkar som kräks eld eller skönhetstävlingar för lik. Eller vad det nu är för freakshow den här gången. "Hjälp, jag är rädd för vedträn!", kanske.

Idag cyklade jag till skolan med en last på ungefär 100 kilo blanketter. Åtminstone kändes det så. Så mycket jag fick att rymmas i cykelkorgen plus väskan. Materialet är nu parkerat i ett låst utrymme, och kommer att behandlas inom kort. Så fort de sista formulären är insamlade, vill säga. Tills dess har jag en del teori att jobba vidare med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar