onsdag 17 mars 2010

It's following me!

När jag startade från Österbotten i måndags lämnade jag en temperatur på -24 grader och mängder av snö, för att komma fram till ett Åbo där det var snudd på vår. Vårvinter i alla fall. Solen lyste så starkt att det riktigt värmde i ansiktet, och inne i lägenheten var det så varmt att jag fick öppna fönstren och veva igång fläkten. Trottoarerna var bara på sina ställen, och fåglar sjöng i träden.

Igår och idag har det snöat. Det yrde ner stora flingor igårkväll när jag var ute och sprang, och för tillfället vräker det ner mera. Den bara asfalten är ett minne blott, och cykelkorgen måste tömmas på snö innan man kan ta sig någonstans. Antiklimax.

---------------------------
Tillägg två minuter senare


Det som är lite lustigt är att Victoria Beckham har anlänt till Åbo igårkväll för att hälsa på maken David som har opererats här i stan. Jag undrar hur hon bär sig åt med sina skor i dessa förhållanden med snö och halka? Jag skulle vilja se henne gå snofsigt uppför Kaskisbacken iförd dessa självmordsvapen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar