fredag 19 mars 2010

Mitt i stan bor en kille...



Det här programmet eelskade jag som liten! Jag nämnde det idag under lunchen med ett par av klassflickorna, och måste söka upp det på nätet. Strofen som lyder "Emma finns bara i fantasin, men hon är fin" brukade jag nynna för min egen Emma i Vasa, vill jag minnas:)

Görs det sådana här program numera? Eller borde man se till att samla ihop och på egen hand spara alla genialiska barnprogram, som Barnen i Bullerbyn, Kalles klätterträd och Skrot-Nisse? Så att framtidens barn inte ska dömas till evigt Pokémon och annan galenskap.

2 kommentarer:

  1. Naah... jag blir tårögd tå ja minns vår Vasa-tid... :D :)

    P.S. He finns no bra barnprogrammen ida å men... ibland funderar man no va som händ me dömde barnprogrammen från den egna barndomens rosenskimrande dagar.. (säkert fanns e muki crap tå å)

    SvaraRadera
  2. Betyder he happy-tårögd elder tårögd av skräck? ;)

    Jå, absolut finns e bra programmen ännu. Ja ha såklart int rikti följd me på ti seinast 15 åren... Men mang gang tå ja ha råka si na snutt på tv, så ha ja noo fundera att vafaa-an.?!

    Ja tycker int om allt fö "konstla" elde mysko barnprogrammen. Elde tokode som e hyper-amerikansk å en massa undeli figuren. Som tur så sänds Astrid Lindgrens filmatiseringan ibland ännu. Fast såklart... programmen e ju laga fö båånen, så man ska väl tyck att di e liiti konsti som vuxen..?

    SvaraRadera