fredag 7 oktober 2011

Kononen style

Eftersom jag kommer att cykla till massören first thing tomorrow, var jag tvungen att dra via en bankomat här sent ikväll, för att ha lite stålar på mig. Den närmsta automaten jag kom att tänka på var den utanför Calle, där jag nu fick beskåda någonting imponerande. En typ som gick och kräktes samidigt. Utan att sakta farten eller på något annat sätt avbryta det han och hans polare gjorde. Ett kort uppehåll i meningen han höll på att säga blev det ju av naturliga skäl, men annars gick kräkandet smidigt.


Lite som Kononen, minns ni?

2 kommentarer:

  1. Nämen fy fasen! :) Detdär var något jag missat.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att jag uppdaterade dig om en viktig milstolpe i Finland idrottshistoria!;) Fanns till och med på Tietomaa i Uleåbog, dit vi var på klassresa i lågstadiet. Olika videoklipp på idrottshistoriska händelser, som man fick välja med ett knapptryck (detta var tiden före Youtube). Ett av alternativen var "Valentin Kononen oksentaa". Det tittade alla på många gånger!

    SvaraRadera