lördag 29 oktober 2011

Bilder på mina exklusiva underkläder!

Har tyky-päivä på jobbet inkommande vecka, och förväntas vara utomhus och sånt. Kom på att jag inte äger några vara-ute-kläder i ordets rätta bemärkelse. Inte sådana som lämpar sig för den här årstiden, alltså. Vintertid har jag min eminenta Goretexdräkt som lämpar sig för vilken polarexpedition som helst. Sommartid går vad som helst. Men just de här mellansäsongerna, då är jag lite i pissi.

När jag är ute så är jag oftast på springande fot. Så tunna löpartights, löparjacka, fingerhandskar och sådant har jag ju, men sådant värmer inte om man inte håller uppe farten hela tiden. Har på känn att tykydagens utomhusvistelse inte kan räknas som löpträning. Har därmed också på känn att jag kommer att frysa. Dessutom vet jag inte om just Nike-tights är den rätta dresscoden i dessa sammanhang.

Gick och fingrade på lite s.k. promenadkläder, eller vad man nu ska kalla det, i stan idag. Lite sådana där kläder man kan ha om man, säg, ska stå ute någon timme. Kunde ju i och för sig vara bra att ha, inte bara med tanke på tykydagen. Men när jag inte riktigt hittade någonting så sket jag i det. Gjorde ett taktiskt drag och investerade i bra underkläder istället. Får se till att kompensera inifrån, när jag nu inte riktigt har förutsättningar på den yttre sidan.

Terinit! Har aldrig ägt terinitunderkläder förr, så detta blir ett litet test. Däremot har jag haft en tävlingsdräkt av märket Terinit, på den tiden då de var sydda i en del med dragkedja framtill. En mycket kroppsnära, blå sak. Senare blev tävlingsdräkterna oftast tudelade, med tights och överdel, vilket var rätt mycket praktiska. Om man t.ex. kände för att gå på muggen innan start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar