lördag 22 oktober 2011

Gissa tre gånger

Hej hej hallå, dagboken, som Bert skulle ha sagt. Skulle vara intressant att kolla hur många gånger jag har skrivit ordet "tent" eller "plugga" de senaste dagarna. Tent, tent, tent, plugga, pligga, plugga. Sådär, då var det ytterligare några.

Den här helgens program består helt och hållet av tentläsning, inte särskilt överraskande. Hittills idag har jag läst om sväljning. Just den här boken består av 300 sidor fakta att banka in mellan öronen, och det är - om vi säger så - inte världens mest lättsmälta bok. Det är kranialnerver och hemisfärer hit och dit, och jag hoppas att fokus i tenten inte ligger på dem, utan mera på allmänna grejer och principer.

Nå, någonting har jag lärt mig i alla fall. Det här är till exempel en näsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar