fredag 5 oktober 2012

Va e nu beter än he?

Pappa svängde in på väg hem från jobbet och hjälpte mig att spika upp ett par tavlor. Hade hittat dem på nätet, roliga retrotavlor med riktigt 70-talsstuk. Gillar ju sådant, så jag bara måste klicka hem dem. Och nu hänger de på plats. Blev riktigt bra ju.


Och som slutkläm på arbetsveckan kavlade jag upp ärmarna och städade mitt hem. Slängde ut mattorna, moppade golven och putsade dasset. Som belöning åt mig själv för ett gott jobb köpte jag en blomma för att riktigt kröna verket.

Sedan då. Blev det att knyta löparskorna och dra ut i det envisa, strilande regnet. Lugnt till en början, lite fart under dojorna längre fram. Allt som allt en riktigt bra fredagslänk, fast det regnade precis hela rundan. Gjorde inte så mycket. Regnet och faktumet att jag återvände hem drypande blöt gjorde bara följande moment om möjligt ännu mera njutbart. Bastun. Ojvoi.

Städat, nya tavlor och blommor, bra löprunda och bastu. Man kan ju i princip inte ha det bättre.

2 kommentarer:

  1. Hej! Får man fråga var på nätet du hittat tavlorna? Är själv på jakt efter några fina tryck att hänga på väggarna...

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag hittade dem på Polkka Jam:

    http://polkkajam.valmiskauppa.fi/index.php

    De har en massa roliga grejer! Och jag fick paketet på studs, rekommenderar absolut!

    SvaraRadera