söndag 14 oktober 2012

Lördagskvällen

Fick inbjudan till Halkokari igårkväll. Sedan fick jag skjuts dit av en av oss som ändå åkte förbi. Sedan fick jag gott kaffe, och så till sist fick jag en glas vin. På alla sätt en väldigt, väldigt gemytlig kväll. Ja, nog hade jag trivts i Halkokari också utan detta bortskämmande. Men om folk frågar "Jag tänkte ta ett glas vin - vill du också ha ett?" - jamen, nog blir ju saker och ting ännu trevligare då.

Det som var lite udda med just den kvällen var att det utvecklades till något slags youtubeparty i soffan, vi tittade bland annat på Midsommar på Salkråkan (blev om möjligt ÄNNU bättre när man fick dricka vin samtidigt) och ett muminavsnitt. Fick lära mig vad det innebär att vara "office hot", och att Malin då inte är det. Ja, och sedan kom vi fram till att "Vid min svans!" är ett kraftuttryck som borde användas mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar