måndag 8 oktober 2012

I gryningen

Fasttejpad lapp på lägenhetsdörren igen. Och elgubbarna är på ingång, denna gång för att färdigställa det de påbörjade häromveckan. Eller gubbarna säger jag, det vet jag inget om. Det kan ju vara eldamer också. Hur som helst så är tidpunkten denna gång exakt Jättetidigt Noll-Noll. Fördelaktigt på så sätt att jag faktiskt är hemma den tiden. Nackdelen är att jag...tja, sover.

Måste alltså se till att mangla mig ur sängen så att jag kan släppa in elfolket imorgon bitti. Herremintid. Hoppas det inte står i någon lag eller så att man måste vara i topptrim med nyfönat hår samt omsorgsfullt lagd makeup vid sådana tillfällen. Om jag helst skulle vara påklädd åtminstone. Jag undrar hur detta ska gå. Förhoppningsvis måste man inte åstadkomma något avancerat, typ prata. Jag är inte så kommunikativ före klockan åtta på morgonen, nämligen. Använder mig mest av gutturala läten, arga blänganden och morranden då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar