onsdag 10 oktober 2012

Tant Präkt

Förresten har jag levt lite för präktigt nu igen. Alltså lagt mig i dagisbarnstid, släckt lampan, blundat och sovit gott i många timmar flera nätter i sträck. Så dumt. Jag blir slö av sådant. Ska se till att slarva med sömnen lite nu. Lägga mig för sent och sova lite mindre. Hålls mycket bättre på tårna av sådant. På riktigt, det funkar så. Jag blir trög av att vara utvilad och harmonisk. Helst ska jag vara lite stressad, inte ha hunnit vila ut och vara sådär allmänt upp i varv. Dra in en kaffekopp, ett par smällar på kinderna och så på't igen bara.

3 kommentarer:

  1. "Lindrig sömnlöshet ökar genialiteten." (Edith Södergran, 1919)

    Det är ju talande att jag kommenterar vid halvtvåtiden på morgonen. Är kanske liiite, lite subjektiv här.

    SvaraRadera
  2. Edith visste nog vad hon snackade om! Sällan är jag så kreativ och handlingskraftig som då jag har sovit minimalt.

    Fan, det där borde jag ju rama in.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera