fredag 12 oktober 2012

Ajax och fisk

Det som är praktiskt med kontorstid - är det nu 38,75 eller vad det nu är i siffror - är att man får korta fredagar. Klockan 14.15 packar vi ihop, vinkar hejdå åt varandra och traskar iväg. Idag med en blek och vacker oktobersol på näsan där jag spankulerade fram på Kokkolas gator. Att gå hem i solsken känns oerhört lyxigt. Snart kommer det att vara mörkt både när man kommer och far.

Och nu har jag varit såpass handlingskraftig att jag har städat hela mitt hem. Nu doftar här Ajax och liljekonvalj. Samt lite, lite fisk eftersom jag lagade lite lax som fredagsmiddag. Lax hör nog till mina favoritråvaror. Det är kvalitativ snabbmat om något är. Världens enklaste krubb, den lagar ju i princip sig själv. Ett steg längre och den skulle duka fram sig själv också. Kanske korka en flaska vitt och lägga fram lite skivad citron.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar