söndag 21 oktober 2012

Möblemanget

Har haft söndagsfrämmat här i Majas Hus ikväll. Min goda vän N dök upp på kvällskvisten, och vi har avhandlat viktiga saker i soffhörnan. Apropå soffa förresten, så utnyttjade jag min besökare till fullo, när jag uttryckte min osäkerhet gällande möbleringen av mitt hem. Eftersom N är en handlingens kvinna föreslog hon att vi skulle provmöblera lite. När vi nu var två möbelkånkare, alltså.

Så där lite efter tio började vi - säkert till grannarnas stora glädje - slarva runt möbler. Soffor och hyllor och stolar bytte plats, och varje gång vi fick ihop en formation diskuterade vi resultatet. Kom fram till att det inte funkade, och bytte plats på grejerna igen.

Resultatet var det att möblerna faktiskt stod bäst som de gjorde från första början. Alltså som jag flyttade dem för någon vecka sedan. Faktum var att inget annat riktigt funkade. Alltid var det något fönster eller någonting som var i vägen eller stod fel i förhållande till något.

Om man ser på saken från den negativa sidan så kan man säga att vi slarvade runt möbler helt i onödan. Det skulle jag ändå inte vilja påstå. Istället ser jag det så att vi nu praktiskt fick prova alla möjligheter som finns (alla utom att ställa soffan upp och ner, det testade vi inte), och att jag nu fick ro i min själ - det är såhär grejerna ska stå. Bra så.

Så att sådant en söndag.

5 kommentarer:

  1. Här gick det undan, hann ju knappt hem innan man fick läsa om kvällens bravad :P Gott så! Jag tyckte i alla fall att vi fick resultat av kvällens möbelflytt, back to basic helt enkelt. Men kanske jag får vara med och tapetsera nästa gång jag kommer hem :)

    //N

    PS. Jag hända fösst ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din snabbis! ;)

      Jepp, måste ju snabb-blogga innan jag hoppade i säng. Ingen tid att spilla! Ni är så väldigt välkommen igen, både som inredningsassistent och bara som sällskap :)

      Radera
  2. Där ser man, du har in stor inredartalang utan att veta om det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske jag bara är osäker. Behöver det där att någon annan försäkrar att det nog är bra. Och så är det ju lite så med möblering att man måste kånka runt grejerna och prova sig fram för att veta. Också efter tio en söndagskväll *duns, DUNS, skraaaap* :D

      Radera
  3. Ett tips till nästa gång: placera mattor eller handdukar under benen och dra dem över golvet i stället. Det är så mycket snällare mot (gamla) ryggar och grannar. :)

    SvaraRadera