måndag 8 oktober 2012

Åttonde

Ni minns väl? Man ska hålla vad man lovar. Också löften till sig själv. I synnerhet löften till sig själv. Därför har jag också idag klivit i ett par jeans och gått till jobbet. Som typ resten av världens befolkning gör utan att fundera. Ja, inte i de länder där man bär burka då. Fast där går väl inte kvinnfolk till jobbet så värst? Hur som helst.

Jag har alltså idag den åttonde oktober inlett min jeansterapi igen. Visserligen lite knaggligt, jag har vridit och vänt på mig och varit tvungen att kritiskt granska mig själv i spegeln upprepade gånger idag. Men jag har haft på mig jeansen under hela arbetsdagen. (Herregud, konstigt vore det ju annars. Man kan ju inte ta av sig dem på jobbet precis...). Jag är nog bara inte riktigt van, det är väl det. Minns inte riktigt hur man ser ut i jeans, och känner mig därför hemskt udda.

Tilläggas bör att samtliga mina fyra kollegor vid skilda tillfällen stannade till och bara - heeey, har du jeans på dig? Den ena använde till och med både för och efternamn när hon påpekade saken. En sa att det onekligen såg lite "outo" ut. Hon använde det ordet. Jag vet inte, hur ska man tolka det? Att det var ovant att se denna klänningskvinna i jeans, eller att jag såg vanskapt ut? Hoppas på det första.

Joråsåatt. Jeans var det.

1 kommentar: