torsdag 30 maj 2013

Man hinner ju med vad som helst

Man hinner så mycket när det är sommar! Dagarna är långa och ljusa, energin har trappats upp några steg. Igår till exempel. Då åkte jag hem från jobbet, packade väskan och hoppade i bilen för en bastu- och grillkväll vid Andra Sjön. Ba sådär. För att det var så fint ute. Så låg vi och solade lite, badade bastu, simmade länge och väl i det grunda, ljumma vattnet, grillade och allmänt hade det trevligt. JAG ÄLSKAR DET.

Och idag ba: "Nä, om man skulle dra till stranden lite?" efter jobbet. Bara att hoppa i bikinin, ta strandkassen över axeln och dra iväg. Så här har jag legat idag. Lyssnat på Värvet-podcasten, nickat till lite, tittat på folk och bara njutit. En sval, alldeles lagom bris fläktade från vattnet, det doftade salt och gräs och sand och solkräm. Motorcyklar och en klargul Lambourghini körde rundi kring området och jag lekte en liten stund att jag var i Santa Monica.

När det blev kväll hoppade jag i träningskläderna och stack iväg och sprang lite backintervaller i Roskaruka. Det gick faktiskt en promille lättare än förra gången. Inte själva backdragen, för de ska alltid dras med fullt ös så mjölksyran svider och blodsmaken är ständigt närvarande. De dras alltid så att man blir helt slut. Men känslan efteråt, när jag kravlade mig hemåt i något som eventuellt kan klassas som haltande jogg, var lite lättare än sist. Jag låg en kortare stund och kved på trappan när jag var klar den här gången, om vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar