söndag 26 maj 2013

En helg som satt där den skulle

Sån trevlig helg! Vackert väder, fina typer, trevliga aktiviteter. Har njutit som en katt i solen och nästan läst ut en bok till. Roligt att ha börjat njuta av att läsa igen. Och allra mest roligt när man får göra det liggande på mage på en filt i trädgården medan solen sakta vandrar över himlen.

Och igår var det så äntligen premiär för Bryggan! Jag och bästa L var så pepp inför detta att vi började telefonkonferera redan mitt på dagen för att försäkra oss om att VI VÄL NOG SKA TILL BRYGGAN IKVÄLL, VISST? Och när bilen rullade uppför den lilla grusvägen och Bryggan skymtade sa L nästan med darr på rösten: "Tänk att det är dags nu. Tänk. Bryggan". Som man har längtat. Och det var alldeles vindstilla och varmt, man fick vicka på de bara tårna i sandalerna och det simmade små abborrar två meter från oss där vi satt och njöt.

Efter Bryggan åkte vi raka spåret ut till en villa, eftersom ryktet berättade att bastun var eldad och klar. Så det blev bastubad, simning och härligheter igen. Och jojo, jag tycker nog om att bada bastu, fast jag piper hela tiden. Det är ju bara så hemskt varmt att bada med storpojkarna, de tycker som hemskt mycket om den där skopan och det där vattnet. Sedan hade jag ett litet så kallat blond moment och valde att ta stöd med högerhanden mot varmvattenbehållaren när jag skulle ut och grillade min hand lite. Som tips så är det inte så hemskt skönt. Så ni behöver inte prova. Handen klarade sig bra, hur som helst. Är väl tuff. (LuLz).

Jaja. Sen hann vi med en liten sväng på krogen också. Tanken var att gå på terrass, men det var sedan ganska kyligt framåt kvällen, så vi satt inne istället. Lika trevligt det, satt och drack vin och judiserade och allmänt hade det bra. 

Idag då? Jotack, solat och njutit och haft det superbt. Planterat lite blommor (gula!), sått lite sallad och dill och gräslök, pysslat i trädgården och känt mig så himla harmonisk och snäll och nöjd. Trampade iväg till gymmet, tränade en sväng, cyklade hem med vinden i ryggen. Lagade mat som räckte både till middag och till lunchlådor och sådär. Vad mera kan man önska? Jag är i alla fall nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar