tisdag 28 maj 2013

Favoritdofter och bristen på zen

Det doftade så gott när jag åkte rullskridsko förbi Sundmun ikväll! Salt hav hör nog till mina favoritdofter. Extra mycket doftar det när det är en varm och vacker sommarkväll och man rör sig vid en strand. Borde inte maj vara vår, förresten? Det är det ju inte, det är ju full sommar. En sväng via ett bostadsområde gav mig en annan favoritdoft - blommande syréner. En tung med samtidigt fräsch doft. Av blomdoft gillar jag allra mest syrén och strax därefter liljekonvalj. Om någon skulle få för sig att plocka blommor åt mig, höhö.

Och imorgon får nog någon tammefan se till att sparka upp mig ur sängen i tid! Jag orkar verkligen inte med en till hysteristressmorgon där allt går ut på att springa, slänga saker fram och tillbaka, svära och hålla på få nervsammanbrott. Ni skulle ha sett mig imorse. Visserligen skulle jag säkerligen imponera på även den mest inbitne tidsoptimist, eftersom att jag verkligen inte slösade många minuter på själva morgonbestyren. Men det är inte bra för nerverna, detta. Jag vill ju börja dagen snällt. Meditativt. Zen. Oummmm...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar