torsdag 2 maj 2013

Kort lägesrapport

Trevligt att vara tillbaka på jobbet efter vad som känns som en lång ledighet. Men jag har en sömnskuld som är larger than life sedan Wappen, och MÅSTE lägga mig i mänsklig tid ikväll, annars förtvinar samtliga hjärnceller och jag förvandlas till ett skakande mähä som enbart kan utstöta gutturala läten och på sin höjd svordomar.

Därför meddelar jag bara kort att jag var ute och sprang en trevlig skogslänk ikväll, och att jag nu kunde skala av mig jackan och springa enbart i tröja och löparväst. Och brallor, om nu någon undrade. Skön fiilis att få springa på mjuka skogsstigar nu när det är vårigt och fint i buskagen. I en tall i en glänta hade någon hängt upp en jacka. Men ingen ägare syntes till. Medan jag sprang lyssnade jag på Monica Ålgars podcast om ätstörningar och kroppsideal, och det var mycket intressant.

På det ber jag att få visa er ett av djuren jag klappade i Skåne. Detta är en av grannens getter som vi satt och kliade på hakan vid en varm stugknut. Klappa getter kan jag annars rekommendera som avkoppling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar