onsdag 15 maj 2013

Har väl njure att tänka med

Min storebror fungerar ofta som en slags teknisk support, det har framkommit ganska tydligt i den här bloggen. Det är inte en eller tvåhundra gånger jag har ringt och bara: "Eh, snabb fråga: var fyller jag på spolarvätska?" eller "En så sjukt kul grej hände - du var väl ganska bra på att fixa stockade avlopp?" eller "Om gräsklipparen INTE startar när jag drar mitt hårdaste i snöret, vad kan ja anta att jag gör fel då?". Och så vidare. Så är han bara: "Den har antagligen en stoppfunktion på handtaget, någon röd eller orange eller så. Håll fast den och starta samtidigt". Utan att ha sett hela prylen, alltså.

Ikväll var det igen en grej. Kom på att jag har sett en lampa blinka till på instrumentbrädan i bilen, och tänkte kolla vad det var. Men google ville inte svara mig hur jag än formulerade mig. Men man får inte vara dum, ser ni! Så jag ritade på en lapp med några streck en snabb skiss av hur jag typ mindes att symbolen såg ut, fotade och skickade mms till sagde bror. Svaret kom på studs, trots att jag inte riktigt var säker på om jag ritade rätt. Inga problem när man har en dygnet-runt-infobank bara ett telefonsamtal bort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar