tisdag 14 maj 2013

Här var det öde

Mitt huvud är tomt som en urholkad stock. Sitter krampaktigt och stirrar på skärmen, för jag ju inte bli en sådan som uppdaterar sin blogg var tredje dag. För jag avskyr sådana bloggar. Minns ni i bloggarnas ungdom, när särskilt storbloggarna uppdaterade typ sju gånger om dagen? Känns som att tempot har skruvats ner lite nu, och folk skriver längre och mera genomtänkta texter. Trots att det rimligtvis borde vara tvärtom, eftersom folk överlag kan mobilblogga kvickt som ögat.

En sådan varm dag idag, förresten! Barn har kommit intravande på kliniken i t-skjorta rakt från gatan, och när jag drog hem var det över en varm, asfalterad parkeringsplats med solen på näsan. Blir det bikiniväder i helgen? Detta ska bli intressant att se!

På tal om solande så borde jag klicka iväg en beställning till Adlibris eller något. Skulle vara trevligt att ha lite böcker att läsa i solstolen framöver. Jag som knappt läst en stavelse på åratal på grund av studierna - tappade intresset för fritidsläsande med allt detta tentande och avhandlingsskrivande - kom igång lite under semestern. Läste Små citroner gula och Den vita massajen, och köpte dessutom Avig Maria i Malmö. Den har jag börjat med nu. Kanske man skulle bli mera inspirerad att läsa framöver?

Här ska inte läsas mer ikväll, i alla fall. Jag ska packa ihop lite matlådor efter kvällens storkok, fixa fram morgondagens outfit och ställa mig i säng i bebistid ikväll, emedan detta är en ganska trött kvinna som skriver. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar