fredag 7 december 2012

Två och två

Mötte upp bästa L på stan idag för en fredagskaffe mitt i julshoppingen. Det blev varsin kopp på Mediacafé, och det var hur gemytligt som helst att sitta där och snurra i varsin bekväm snurrfåtölj, läppja gott kaffe och spana ut i en snöigt och juligt Kokkola. Folk som traskade förbi med fulla kassar, någon kom kånkande med en plastjulgran, och sådär.

Sedan gick vi en sväng i butiker också, och jag köpte två julklappar. Tydligen gör jag så att jag köper dem två och två. Så har i alla fall mönstret varit i år. Hade tomteverkstad här hemma sedan och packade in klapparna. Har köpt mitt favoritjulpapper - brunt omslagspapper. Det är enligt mig det som är finast. Och - nu är det bara en person kvar att köpa julklapp till! Lätt!

Nu väntar jag på kompiskaffe, få se när det bultar på dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar