måndag 24 december 2012

God Jul!

Igår var det -23 när jag byltade på mig kläderna, stoppade in Alex & Sigges podcast i öronen, drog upp huvan och gick ut en sväng. Det var så fint! Riktia julkortsvyer. Men förbenat kallt. Tårna fick småningom upp värmen, fast jag bara hade vanliga löpardojor på dem. Fingrarna klarade sig ganska bra, bara man drog in tummen tillsammans med resten av handen. Men läpparna domnade sakta med säkert bort. Tur att jag inte mötte någon, för jag hade nog inte kunnat prata vettigt med min stela mun.

Ute vid vattnet var det så vackert. Vindstilla, vitt och alldeles ensligt. Tydligen tyckte ingen annan att en promenad i detta väder lockade. Men det tyckte jag.

Vid båthusen längs sundstranden var det också julfiilis. Jag såg till exempel en julgran med belysning och allt vid ett båthus. Och i ett fönster till ett annat hängde detta. Det måste vara ett fanatiskt folk, dessa båtmänniskor. Kanske jag också skulle ta efter gällande mina intressen? Typ linda glitter kring skivstången i december. Springa iklädd luciakrona. Det där sistnämnda skulle ju faktiskt vara praktiskt när man springer på mörka vägar. Borde i så fall investera också i en vit löparstass och kanske rött vätskebälte.

Och nu! Nu återstår ingenting annat än att önska er fina läsare en riktigt

God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar