onsdag 5 december 2012

Detta kan bli intressant

Jaha. Så ska vi se vart det här blogginlägget bär iväg. Det kan bli exakt vart som helst, ity jag har ingen aning om vad jag ska behandla för ämne. Som rafflande meganyhet kan jag meddela att det har varit kallt idag också. Som tur är har jag mina sjukt varma vinterskor, i vilka man kan korsa vilken nordpol som helst. De är på riktigt varma. Man är alldeles mjuk och varm och gosig om lilla foten fast kölden knäpper i knutarna.

Kölden knäpper förresten ganska bra i högra handens pek- och långfinger också. De blir likstela och kritvita om det är kallt ute. Upphör helt att funka. Och det är bara just de två fingrarna. De har tydligen någon defekt. Har försökt dra några paralleller till att det alltså är fråga om min avtryckarhand från skidskyttetiden, men jag undrar om det kan finnas något samband. Visserligen har just den handen och just de fingrarna frusit sig fördärvade tusen gånger när man har petat med magasin och patroner och avtryckare och dioptrar, men jag undrar om det är det som är orsaken. Kanske jag bara försöker få det att låta ascoolt med att ha två helt uppfuckade fingrar på ena handen. Lite som en gammal krigsskada.

När jag kom hem från jobbet - jag tog först en sväng via Kodin Terror och köpte en vit hyacint som jag sedan nynnande på White Christmas ställde i mitt fönster - tog jag dubbla filtar, packade ner mig och sov lite päikkärit på soffan. Frusen som jag var. Det var lite kylslaget här hemma också, 18 grader när jag tittade efter. Nå, det är inte så farligt. Min bror hade haft 14 i sitt lilla hus när han kom hem. Och som alla vet är det ju en tävling.

Imorgon är det sovmorgon, för det är självständighetsdag och ledigt från jobbet. Jag är dessutom ledig på fredag också, så detta blir ett långt veckoslut. Har naturligtvis planerat in mäktiga fester och partyn varje dag, eftersom jag är så cool. Eller så ska jag göra något helt annat. Får se lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar