lördag 17 december 2011

Dagens aktiviteter

Har typ julstädat idag. Vilken då är en ganska perusstädning, Eller nä, perusstädning är väl att dammsuga. Och idag kastade jag ut mattor, torkade damm och flyttade soffan för att kunna dammsuga under den. Inga desto roligare skatter hittades, bara damm och en batteri som tydligen hade rullat in under soffan för evigheter sedan. Det som återstår är att torka golven, vilket jag ska ta itu med här om en stund. Kanske.

Så rullade jag ner på stan också, på barmark och i plusgrader. Är det normalt att man kan cykla med bara händer och inte frysa det minsta några dagar före jul? I siktet hade jag de två sista julklapparna. Jag köpte visserligen två julklappar, men det var inte till dem jag skulle köpa, så det var plus minus noll. Dessutom köpte jag två klädesplagg åt mig själv. Som en liten spontan julklapp för att jag är en sådan snäll och hyvens kvinna. Tack, Maja!

Nu ska jag göra en sak. Kanske blir bildbevis sen, få se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar