torsdag 15 december 2011

Bla, bla, bla...

Om jag tyckte att det var krångligt cykelväder när det snöade, och när det sedan slaskade, då var det ingenting emot kvällens före då jag cyklade till gymmet. Nästan all snö har nu smält bort, och gatan är täckt av ett riktigt tunt islager som det strömmar vatten över. Det är tja, rätt halt, kan man sammanfatta det som. Så halt att jag - citat min mommo, dryga 80 som skulle till gravgården en vinterdag - "måsta taa peedn".

Okej då. Ärligt sagt har jag försökt klämma fram någonting att skriva här i flera dagar redan, men jag verkar inte ha någonting att komma med. Idag har jag rafflande nog duschat, packat väskan, jobbat, lagat mat, cyklat till gymmet, cyklat hem, duschat igen, kokat kaffe och tvättat kläder. Ingen av dessa saker finner jag någonting av bloggvärde i. Om nu inte någon är intresserad av närmare detaljer gällande dessa aktiviteter. Jag använde till exempel Nivea duschkräm, någon limeaktig sak. Jag tvättade kläder i 40 grader. Jag fick min vakioplats på pumppi. Jag åt lasagne och sallad med fetaost. Jag drack Juhla Mokka.

Och fy faa-en vad jag är trött. Tror jag tar en tidig kväll, innan jag gäspar käften av mig. Den här veckan har gått rekordsnabbt, imorgon är det fredag. Igen!

3 kommentarer:

  1. Apapap...inte så fort nu:

    Va ere fö väskå som förbigås?? Ut o resa? Fö int har e väl na me gymkläder ti djera? ;)

    SvaraRadera
  2. Tja, pack å pack... Mest utrust väskon me he man böver för en arbeitsda. Lunchlåda, läppglans å en ergonomiskt utformad högtryckstvätt. Elder i alla fall ti två första, plus kalender.

    SvaraRadera