onsdag 21 december 2011

Äta bör man väl

Har inte ätit ordentligt på flera dagar. Vilket alltså inte innebär att jag skulle ha vräkt pizza och snabbmat. Tvärtom, jag har petat och petat och petat i min vanliga mat. Ingenting smakar, och det som ungefär nappar minst av allt är att börja koka och härja och laga mat. Ibland blir det bara så. Kokar en miniportion och petar och petar. Nu är klockan över tio, och jag har fortfarande inte ätit någon kvällsmat. Snart har klockan gått varvet runt sedan lunchen, som jag dessutom lämnade en del av.

Jag är just en sådan där man stör sig på, och detta har jag bloggat om förr. En sådan där som "men usch nej, jag är inte hungrig" eller "oj, jag har visst glömt att äta idag". Fast jag har inte alls glömt. He bara nappar int. Fy!

Men. För att göra mamma nöjd ska jag ändå göra ett försök ikväll. Smaklig spis, bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar