lördag 12 juni 2010

Vapis


Igår hade jag det vi i branschen kallar för vapis. Alltså ledig dag. Stiligt nog prickade jag in veckans finaste dag, och kunde således njuta av ledigheten på en filt på gräsmattan. Så nära syrenbusken som bara möjligt, för att kunna andas in den goda doften hela tiden.

Drack både morgon- och eftermiddagskaffe ute i gräset. Ett tecken på att det har varit en bra sommardag är att man har massor att kånka in till kvällen, eftersom man har kunnat göra det mesta utomhus. Jag bar till exempel in filtar, kuddar, muggar, en liten radio, böcker, en bunt med tidningar och en del annat när dagen övergick i kväll.

Idag blåser det så att träden viker sig och det bullrar på plåttaket. Och jag ska iväg och jobba. Det kallar jag taktik!


1 kommentar:

  1. Ja hoxa just på bild'n din att ja har å lika blå/vit kaffikopp. :)

    SvaraRadera