fredag 4 juni 2010

Möte med banken


Det är just nu måriskaffi som gäller på Heimdjäälon. Ska snart ställa mig iväg mot stan för ett möte med banken. Jo, på riktigt. Banken har ringt så ivrigt hela vårvintern och tilltalat mig så piggt och familjärt med förnamn och allt och så väldigt gärna velat träffa mig. Kör i vind, säger jag. Det ska bli intressant att se vad de har att säga mig. Om de har några råd gällande hur jag ska placera min förmögenhet och så vidare. Jo, förresten - en sak till:

Ha, ha, haaa!

Redan att ens diskutera mina så kallade tillgångar är lite komiskt. Jag försökte säga åt tanten på banken att jag är en stackars studerande med just så mycket pengar att jag klarar mig. Dessutom har jag lyft mitt sista studiestöd den fjärde mars i år, och det är nu juni. Med andra ord behöver jag just nu placera mina eventuella besparingar i, tja... mat och sånt.

Men för all del. Ett möte med banken är ju på alla sätt vuxet och moget och sådär. Varför inte.

3 kommentarer:

  1. kanski banken har fö mytsi pengan, å vill deil ut åt de mer behövande :)

    SvaraRadera
  2. Halder me föregående talare... men, i så fall, ge döm miin tilifonnumbro! ;)

    SvaraRadera
  3. Man sku ju ha hoppast he. Att di sku dra in ein i en bås å visk "Alltså vi ville inte ta detta över telefon... Men vi har ett lotteri bland alla våra kunder, och nu har det visat sig att du har vunnit sjuhundra miljoner. Förresten - vill du ha kaffe eller te?".

    Fast he funka int så. Tyvärr.

    SvaraRadera