måndag 14 juni 2010

Söndag med jobb och villautfärd

Igår hade jag en tuff dag på jobbet. Brutal väckning och allmänt yrt hela förmiddagen. Jag yrade, glömde och var allmänt virrig. Det börjar gå lite-lite bättre, men fortfarande är jag totalt ur system så där allmänt. Jag får inte arbetet att flyta trots att jag tycker att jag har bråttom hela tiden, utan är ständigt på efterkälken. Det är såklart toppen att arbetskamraterna hjälper, men jag gillar inte att det ska behövas. Jag vet ju att alla har fullt upp med egna uppgifter.

Kändes faktiskt nästan som en liten befrielse att stämpla ut för dagen och hoppas att nästa skift flyter bättre. Slängde mig på soffan en sväng, och åkte mot kvällen ut till skären. Det var inte jättevarmt, men på terrassen lyste solen och jag slappade en stund med den sista skvätten kaffe i termosen medan jag bläddrade i en tidning. Katten pysslade på med sitt, jagade fjärilar och stod på bastutaket och spanade efter fåglar.



Ärterna växer, och i vedboden har sädesärlan ett bo med fjuniga ungar.


Sedan åkte jag hem i vackra Öja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar