fredag 4 juni 2010

Sedan gröt

Alltså det där mötet med banken var inte det mest givande jag har varit på. Tydligen håller man på med en kampanj just nu, som går ut på att man ska samla in så många kunder på privata möten som möjligt. Tanken är att man typ en gång i året ska in på banken, vare sig man vill eller inte. Nu undrar jag vad det ska vara bra för. Räkningar och skit sköter jag så klart via nätet och det närmaste jag kommer mina pengar är att jag tar ut någon tjuga ur en bankomat då och då. Händer rätt sällan, för jag har i princip aldrig cash på mig.

Damen i kassan verkade lite besvärad själv, faktiskt. Hon tyckte väl också att man hade lite väl lite att komma med. Ungefär en broschyr om vilka tjänster banken har (alltså att uppbevara ens pengar, men det visste jag redan) och så punkten "övriga frågor".


När jag kom hem gjorde jag någonting jag aldrig har gjort förr. Mannagrynsgröt. Jag äter väldigt sällan gröt överlag. Smaken är riktigt bra, tänk len mannagrynsgröt pudrad med kanel, mmm! Men funktionen är ganska skit. Äter jag gröt till lunch klockan tolv är jag hungrig igen klockan två, och då är det ännu länge tills det är kvällsmat. Sådant blir man bara arg på. Men idag kände jag för mannagrynsgröt. Mmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar