måndag 14 juni 2010

...en sak till

Vad är det förresten med old people och glas? Med old people menar jag i det här sammanhanget de som tillhör den tidigare generationen, till exempel mor och far. De dricksglas som finns i deras hushåll är av ministorlek. Eller tja, de är kanske standardstorlek, eller i alla fall var det för trettio år sedan.


Men allt som oftast vill man ha ett stort, iskallt vattenglas att smutta på, och då är sådana här vanliga mjölkglas ingen bra lösning. Det förstör fiilisen att springa och tappa upp ett litet glas vatten och svälja innehållet i två klunkar. Det måste ju finnas ordentliga stop i ett hus. Samma sak med kaffemuggar - de ska vara stora!

5 kommentarer:

  1. Haha, har tänkt på samma sak! Snacka om dagens i-landsproblem men det stör ändå! :D http://www.youtube.com/watch?v=SuIZ9E4T8uQ

    SvaraRadera
  2. Verkligen i-landsproblem. Barnen i Afrika dricker sådant som innehåller ungefär lika delar vatten och bajs, och jag bara "Snyft! Glasen jag dricker mitt kristallklara glas i är för SMÅ! Måste hämta vatten så många GÅNGER!". Barnen i Afrika: "Ja-a, sådant är jobbigt. Hur många kilometer har du till din brunn?"...

    SvaraRadera
  3. Men det är nog hemskt att du måste DRICKA kristallklart glas, så du vinner nog.

    SvaraRadera
  4. Aha, jag ser att Jonna har utvecklat ett HÖKÖGA i och med urvalsprovskorrekturläsningen!;D Själv blev jag tydligen dyslektiker när jag flyttade från Åbo...

    SvaraRadera
  5. Eller hur? :D Jag är en liten messerschmitt.

    SvaraRadera