onsdag 30 juni 2010

6+1+5+1+6... och så vidare

Efter flera sektioner av sex dagar jobb + en dag ledig + fem dagars jobb + en dag ledig och så vidare har jag nu jobbat sex dagar och har därmed en dag ledig som väntar imorgon. Vapis och förhoppningsvis fint väder. Skönt!

Också idag styrde jag iväg till standen i Öja direkt efter jobbet, efter att ha gjort ett pit-stop och hämtat badutrustning hemifrån på vägen. Det är nog det bästa med sommaren. Att man efter en svettig och tung dag på jobbet får dyka ner i svalt vatten och känna hur man kyls ner och liksom nollställs.


Nog är det tur att sommaren är begränsad och omges av andra och kallare årstider. För åååh så man uppskattar den här årstiden när den kommer! Visst är det lite segt att kliva upp tidigt och gå till jobbet ibland, men i jämförelse med under vintern är det busenkelt. Att dra en klänning över huvudet och hoppa i flipflopsen och sticka iväg. Ljust och fint är det, och fåglarna kvittrar när man far. Nemas problemas.


En fredagskväll när jag kom från jobbet fanns det dessutom rökt lax i kylen att hugga in på. Typ världens enklaste och bästa mat under alla årstider, men den smakar nog ännu mera perfekt sommartid. Man tager en laxsnutt och hivar upp den på en tallrik. Därefter tager man det som finns i kylen, i mitt fall ett kokt ägg, sallad och fetaost och fyller på portionen. Klart! Om någon - NÅGON kan föreslå någonting som är godare och bättre så varsågod. Jag är skeptisk!:)

2 kommentarer:

  1. jag håller med om att rökt lax är gott, men jag får så raates sjukan maga åv he baket. ibland kan jag ändå inte hålla mig från att äta sånt...

    SvaraRadera
  2. Kan det bero på att det är så INIHELVETE gott att man äter för mycket..?

    Skämt åsido, jag har hört att en del har svårt att tåla "hårt rökt" fisk, och lax är ju ganska fett, så kanske fett och rökt är lite svårsmält..?

    SvaraRadera