måndag 7 juni 2010

Jobb

Första arbetsdagen i sommar avklarad. Det kan hända att det här är det sista sommarjobbet jag kommer att uppleva, kom jag på. Eller så inte. Kan ju hända att jag väljer att skola om mig, och fortsätter att springa med pizzor eller kratta gravgårdar sommartid. Nånej. Inte.

Det är konstigt det där. Jag har inte varit på jobbet sedan i januari. Ändå kändes det som om jag aldrig varit borta när jag bytte om till jobbkläder och travade upp från omklädningsrummet, tog papper och penna och satte mig tillrätta för att få rapporten. När skiftet körde igång på allvar kändes det dock som om jag var världens novis och aldrig hade gjort detta förr.

Tror att det gick helt okej, hur som helst. Men lite sliten kände jag mig ändå när jag hoppade i bilen på parkeringen och åkte hem. De första dagarna är ganska tunga, sedan kommer man in i systemet och blir van.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar