tisdag 9 juni 2009

Sleepless in Öja


Jaha. Att "vila" och "kurera sig", alltså ligga och slöa och snora på soffan en dag är ingen bra idé. Klockan är strax två på natten och jag klev nyss upp ur sängen tillbaka. Jag kan inte sova. I enlighet med Livsmedelsverket eller WWF eller någonting har jag bryggt mig en kopp te och sitter och stirrar på den flimrande dataskärmen. För det lär ju vara en höjdare strax innan läggdags. Men läggdags har redan varit, så jag gör som jag vill:)

I psykiatriboken jag tentade ifjol stod det i kapitlet om sömnstörningar att läsa att man ska somna inom 15 minuter efter sänggåendet för att vara "normal". Har det dröjt mer än 30 minuter ska man stiga upp tillbaka och börja om med hela sänggåendet. Vilket jag alltså gör nu. Vore jag inte så förkyld skulle jag gärna dra ut på en löprunda nu. Tänk så skönt, ensam i juninatten:)

Nå, snart är det dags att gå till jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar