torsdag 11 juni 2009

Adress: Bättringsvägen 1A

Så. Då var den lediga dagen till ända. Jag har bara snorat ner cirka åttahunda kilo papper idag, så jag börjar med andra ord vara på bättringsvägen! Håller envist fast vid att ta det lugnt och viiila och bara utföra snälla aktiviteter, såsom att paja på Sven, hänga tvätt eller stillsamt föra ett par kassar tidningar till pappersinsamlingen. Jag ska fortsätta så tills jag är helt frisk, för jag har ingen lust med usliga följdsjukdomar eller sega, utdragna hostperioder.

Men ack, vad det såg skönt ut när jag kollade in folk som var ute och sprang strax efter att det hade slutat regna. Det är varmt och fuktigt i luften och doftar gudomligt av våt grönska och försommar. Lockande.

Var en sväng till stan med Mor igen. Vad annat kan man fördriva tiden med en ledig dag när man är dömd till stillsamheter? Alla former av sport eller motion eller friluftsaktiviteter som innebär att bli andfådd och/eller svettas går bort. Råsupande likaså. Vi handlade på Cittari istället, och det var väl ett okej alternativ till de tidigare nämnda. Jag lyckades stå och bonga bekanta vid varannan hylla ungefär, alltid trevligt.

Imorgon bitti är det jobb igen. Ska gå och ställa skorna i startposition, riktade mot ytterdörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar