torsdag 4 juni 2009

Rar

Tjingeding. Det blåser fortfarande. Har inte vågat öppna fönster och vädra på jobbet av rädsla för att hela fönster med karm och allt ska slitas loss och flyga sin kos. Men de gillar oftast inte att vädra ("det drar!") så det gör ingenting:)

Favoritstunden på jobbet är när man får två skrynkliga händer på vardera kind och en darrig röst säger "kiitos, kiitos, ja hyvää yötä!" innan man omsorgsfullt stoppar om täcket. Dessutom har jag fått höra att jag är "trevlig och rar" samt "så fin, så fin - som 40:ans sytråd". Vilken ego-boost man får, just sådant som en Maja behöver.

Morgonskift imorgon. Och ja, jag kollar fortfarande arbetslistan ungefär åtta gånger innan jag lägger mig varje kväll. Sedan dubbelkollar jag.

2 kommentarer:

  1. härligt med sån positiv feedback. inte för att jag nånsin tvivlat på att du skulle vara annat än rar.
    kram

    SvaraRadera
  2. Jo, det är de där små glimtarna man blir så glad av! Och tack för kramen, den värmde:) Kram tillbaka!

    SvaraRadera