torsdag 4 juni 2009

God morgon i blåsten!

Träden viker sig nästan längs med marken, och det knakar i stugan och dundrar på taket. Jag har sovit till strax efter nio, men känner mig konstigt trött i kroppen ändå. Och vaknade med ont i halsen. Ska jag nu drabbas av någonting så töntigt som förkylning i juni? Det händer ju bara inte. Sommarförkylningar är helt klart för veklingar och inte Stora Starka Flickor som jag.

Satt och drack morgonte och läste ÖT i allsköns ro. Sven satt i fönsterbrädet, spanade ut på den vinande blåsten och gnagde då och då stillsamt på radion. Han är rolig när har börjar bita på någonting som han inte får, för när man på skarpen ryter "SVEN!" börjar han omedelbart slicka istället. Spanar med oskyldig min på en och ser ut att tänka "Vadå? Jag bara slickar ju lite... såhär".

Kvällsskift idag. Det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar