söndag 21 juni 2009

Ledig söndag

Idag har jag firat midsommar, efter att ha arbetat mig igenom de dagar då andra firade den. Inget festande och ingenting extra, jag har bara njutit. Som att komma på att spontanbaka en blåbärspaj, någonting jag inte har gjort på mångamånga år. Kanske i högstadiet? Någon vända till stan, vanka i lugn och ro. Jag har bara gjort precis det som har fallit mig in idag.


Blåbärspajen smakade gott till kaffet på farstubron. Med vaniljsås, som sig bör.

Har klippt lite gräs, bara för att solen sken så fint och för att det doftade så somrigt och gott. Varit hela två gånger till Bryggan, varav den ena gången tillbringades i sällskap av kompis E, och med en liten, sovande bebis i min famn:)




Ikväll blev det ett stycke gott rött, också det inmundigades på farstubron. Allting medan svalorna pep och ven över gårdsplanen, och syrenen står i blom.


Ah - sommar!

1 kommentar:

  1. visst är sommaren skön. man hade nästan hunnit glömma hur det känns...

    SvaraRadera