söndag 14 juni 2009

Födelsedag, blåmärken och brådska på jobbet

Hann med en Mycket Snabb Sväng via villan för att gratulera lillebror som fyller 20(!!!) år, innan jag skyndade iväg på kvällskift. Tänk att min lille skruttlillebror fyller 20. Lillebror som jag av ren syskonsvartsjuka bet i handen det första jag gjorde när jag lämnades ensam med honom efter att han kommit hem från BB. Den femåriga Maja skyllde naturligtvis å det bestämdaste ifrån sig. Men nog var det jag som bet honom alltid.


Min blåslagne bror var hemma på loma från armén, men sitter i detta nu redan på tåget tillbaka till försvarsmaktens lokaler. Blåmärkena kommer från "en övning i mord", då den som fick agera mordoffer tydligen oftast var brorsan... Han ser ut som blåbärspaj hela killen.

Har haft en superbråd dag på jobbet. Ännu tio över nio sparng jag med de sista nattmedicinerna, trots att rapporten åt nattsköterskorna alltså redan borde ha börjat då. Det var bara helt hopplöst idag, vi har haft massor att göra. Men bra stämning och en helt okej dag i övrigt.


Sist ikväll ska jag passa på att presentera min fars nya skor. Visst är de stiliga?:)

2 kommentarer: