fredag 27 mars 2009

Oväsen

Hör mina öron äntligen rätt? Kan det ha lugnat ner sig i huset nu? Än vågar jag inte tro att det är slut, men man kan ju hoppas att stormen har dragit vidare. För satan vilket liv det har varit här hos mig idag. Redan 5-tiden började det höras tunga bastoner från grannens lägenhet, kryddat med lite smällar och dunsar och höga röster då och då. Det har eskalerat under kvällen till världens hippona, och emellanåt har schacket varit ute i trapphuset och hojtat.

Inte för att jag är sådär väldigt känslig, det hör till att det ska höras lite ljud, jag delar ju trots allt huset med många andra. Det är dessutom helt okej att festa på fredagar och lördagar, helt klart. Men att dunka i väggar, hamra på dörrar och hojta bara för hojtandets skull i trapphuset är så jävla onödigt, och dessutom satt en flicka och en pojke och diskuterade halvskrikande i trappan en lång stund. Och ett par typer stod på gården och skrek som stuckna svin hur länge som helst.

Ja-a, dagens ungdom!;)

-----------------------
Tillägg 8 minuter senare

Jag misstog mig, festen var inte slut. De bytte bara skiva. Försöker urskilja bandet, men det lyckas inte. Basen har han inget fel på, grannen. I alla fall förstår han att vrida den i botten...

1 kommentar: