onsdag 25 mars 2009

Här sitter jag och ski...

...ner gör solen utanför fönstret. Det är en riktigt solig dag idag. Och kall. Några minusgrader på termometern betyder kallbrandsvarning i den här delen av landet. Man får instant facelift om man har ett brett leende på läpparna när man cyklar till skolan, eftersom minen praktiskt nog fryser fast i den positionen.

Jag har börjat vakna tidigt på morgnarna och det om något klassas som tantaktigt. Intet ont mot tanter (snälla sådana), fast jag nu förfasar mig över mina begynnande tant-talanger i mina inlägg. Som att njuta av gott kaffe på Ikea, att handla kuddöverdrag till soffan och att plikttroget diska och torka fatet i mikron för att det ska hållas fräscht. Dessutom har jag kokat ur kaffekokaren med ättika och igår strök jag en klänning innan jag gick till skolan. Mitt strykjärn brukar annars hitta ur skåpet max två gånger i året. Tanter är bra, men jag hade kanske inte tänkt mig att bli tant riktigt ännu. Gränsen går väl där vid 28...

Jag har den senaste tiden vaknat halv åtta sharp - obehagligt pigg. Att vakna en tid som digitalt börjar med 07 kan inte anses vara normalt. Därför stiger jag alltså inte upp då heller, utan ligger kvar och åbäkar mig en stund. Men själva vaknandet är helt fel. Rätt vad det är står jag väl och trängs utanför banken innan öppningsdags också...

3 kommentarer:

  1. hälsningar från en tant som vaknar före sex numera. fast å andra sidan vore det ju synd att sova igenom det roliga ;)
    attnas, där fick jag till det...

    SvaraRadera
  2. attans, alltså, int attnas.

    SvaraRadera
  3. Tss:D Ja, det vore ju himla synd om du vaknade EFTER sex:)

    SvaraRadera