onsdag 30 januari 2013

Teknik

Har tydligen inte tid att blogga här i mitt extravaganta superliv. Men för att nu leverera någonting så ska jag göra en Linn Jung och bara öppna ett nytt inlägg och låta texten komma.

Intressant detta med teknik, kom jag att tänka på. Jag är ju som bekant expert på nästan allt (bah!), men gällande teknik är jag borttappad som en förlorad tungpiercing i en mosh pit. Här var jag förresten tvungen att googla "mosh pit" för att se om det verkligen var det jag menade. Är tydligen nittio år.

Nu vet jag inte direkt om det räknas som teknik, men jag menar typ byte av elkablar hemma, service av bilen och annat liknande. Man kunde tammefan tuta i mig vad som helst gällande sådana saker. Om jag till exempel möts av en lapp i lådan om att en elkabel ska bytas hemma så får jag bara släppa in hantverkarna och betala. Ingen aning om vad de gör, eller om de ens gör någonting. Eller om en besiktningsman vill att jag byter en del på bilen så får jag bara gå med lappen åt min bror så får han säga vad jag ska göra. Eller nej, han får fixa med delarna, jag betalar.

Vem som helst skulle kunna lura mig på vad som helst gällande bilen. Som Hassan. "Du måste byta pillesnoppremmen och ballefjångstiftet". Och jag bara "Naturligtvis. Just pillesnoppremmen har jag funderat på, den går lite ojämnt. Och ballefjångstiftet ska ju bytas efter 5000 kilometer. Det visste jag ju. Vad sa du? Hundratvåtusen euro och nittio cent, jamen det låter väl rimligt. På bank, tack". Herregud.

 Det var ungefär det jag tänkte på idag. Och att det har varit ett ruggigt väder. Slaskade vågrätt, liksom. När jag stod och grävde fram bilen efter jobbet virvlade det in blöt snö inuti öronen. Läskigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar