onsdag 30 januari 2013

Guilty pleasure

Nu skulle min lillebror göra en seriös facepalm och skämmas om han fick höra om detta, men turligt nog för honom stajlar han med att inte läsa min blogg. Varför vet jag inte, man tycker ju att han skulle vilja läsa om syrrans liv och leverne. Det är nämligen så att jag motvilligt råkar gilla den här låten lite:

Varje gång den spelas i bilen måste jag studsa lite i sätet och sjunga med. Den är bara så catchy. Förlåt, lillebror. Väger upp det med att lyssna på Whitesnake, Kiss och Alice Cooper ibland också.

3 kommentarer:

  1. Nu tänker jag uttala mig i egenskap av extrem allätare / "vindflöjel" vad gäller musik.

    Detdär med att bara lyssna på en viss sorts musik o glömma resten är ju bara dumt, trots att man i vissa stunder kan känna sig liiiite utanför sin bekvämlighetszon o typ rodna lite för att man råkar gilla en viss låt ur helt "fel" genre...:)

    Överlag har nog de flesta artister från country-hållet speciellt på senare år gjort lite avstickare åt pop-hållet och de brukar ofta bli riktit bra. Catchiga melodier och ur pop-synvinkel sett mera back to basics med riktiga instrument, inte bara ettor och nollor...

    Mina fem pennin...

    SvaraRadera
  2. Aber natürlich, ser heller ingen point i att bara lyssna på en specifik genré för sakens skull. Men Taylor Swift?! Är nu inte det onödigt? :D

    SvaraRadera
  3. Bah! Näee...gränsen går väl ungefär där linedance börjar? ;)

    Vad vet jag...har egentligen ingen betydelse, man får lyssna på precis vad man vill, speciellt då man är ensam i bilen och ingen hör eller ser vad som händer. Även sjunga med för full hals och göra schyssta moves...:D

    SvaraRadera