onsdag 9 januari 2013

"Nu är glada julen slut, slut, slut..."

"...julegranen kastas ut, ut, ut". Jag har hivat ut granen idag efter jobbet. Kom hem och var lite slut mellan öronen och hade helst av allt lagt mig raklång direkt och gjort det jag gillar bäst, nämligen tagit päikkärit. Men så stod den där. Hängig och dan, den lilla kraken. Med barr i drivor under sig. Bara att trassla loss belysningen och svära ut trädet.

Man undrar spontant: hur mycket barr kan det rimligtvis komma från en enda gran? Jag kom fram till att det var löjliga mängder. Det såg ut som om jag hade en tjock, grön heltäckningsmatta när jag hade skakat granen tillräckligt. Och då var just "skaka" det jag försökte undvika. Nu står granen ute på gården och väntar på vidare besked. Jag vet inte riktigt vart jag ska forsla iväg den.

Nu känns det då lite tomt här. Vad ska man ha istället för gran, liksom? Jag började så smått fundera på att kanske eventuellt köpa en tv. Från och med årsskiftet så dras ju tv-avgiften på skatten, så just nu betalar jag ju en summa för ingenting. Problemet är ju bara att jag inte tittar på tv, så man undrar ju vad jag skulle ha en sådan till om jag skulle köpa en. Överlag undrar jag när i hundan folk har tid att se på tv, jag vet inte när jag skulle göra det, när det nu finns så mycket annat att göra. Uuh, jag är så upptagen och avancerad, uuh!

Äh, jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar